Ελληνοτουρκική μάχη γιαουρτιού στα Βρετανικά ράφια!

Αναρτήθηκε Από: Gpapado
Σχόλια
A- A+
Υστερα από τις ΗΠΑ όπου... μαίνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ της τουρκικής Chobani και της ΦΑΓΕ για την απόκτηση ολοένα μεγαλύτερου μεριδίου στην πίτα της αγοράς που αφορά στο ελληνικό γιαούρτι, τους τελευταίους μήνες το... πεδίο των μαχών έχει μεταφερθεί στη Μεγάλη Βρετανία.

Στη συγκεκριμένη αγορά, όμως, στην οποία πρωταγωνιστεί η ΦΑΓΕ, εκτός από την τουρκική Chobani, την εμφάνισή της έκανε πριν από λίγες ημέρες και η Κρι Κρι. Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία ξεκίνησε συνεργασία με την αγγλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Waitrose. Η Waitrose αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες διαθέτοντας περισσότερα από 300 καταστήματα σε ολόκληρη τη χώρα, ενώ φημίζεται για την υψηλή ποιότητα των προϊόντων της και την έμφαση που δίνει στις αξίες της υγιεινής διατροφής.Η συνεργασία της ΚΡΙ ΚΡΙ με τη Waitrose αφορά στην παραγωγή ελληνικού γιαουρτιού με ιδιωτική ετικέτα. Σημειώνεται ότι το συνολικό μέγεθος της αγοράς ελληνικού γιαουρτιού της Μεγάλης Βρετανίας υπερβαίνει τα 200 εκατ. ευρώ και προβλέπεται να παρουσιάσει ραγδαία ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.

Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος της (80%) αφορά σε Greek style γιαούρτια που παράγονται τοπικά. Η ΦΑΓΕ είχε την πρωτοκαθεδρία στην αγορά, ωστόσο τους τελευταίους μήνες έχουν διεισδύσει με γιαούρτια ελληνικού τύπου εκτός από την Chobani, η γαλλική Danone (με το Danio), η Yoplait του αμερικανικού ομίλου General Mills (με το Liberte), η γερμανική Muller (με το Corner) και η αμερικανική Hain Daniels (με το Greek Gods). Η ΦΑΓΕ Θυμίζουμε ότι την περασμένη άνοιξη η ΦΑΓΕ κατάφερε το πρώτο της «χτύπημα» απέναντι στον μεγάλο ανταγωνιστή της, την τουρκοκουρδικών συμφερόντων Chobani στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ειδικότερα, απόφαση βρετανικού δικαστηρίου χαρακτήρισε παραπλανητική την επισήμανση «ελληνικό γιαούρτι» που υπήρχε στις συσκευασίες των γιαουρτιών της Chobani, σημειώνοντας ότι προκαλεί σύγχυση στους καταναλωτές, ενώ διέταξε μόνιμα ασφαλιστικά μέτρα κατά της εταιρείας εφόσον μόνο γιαούρτι το οποίο παράγεται στην Ελλάδα σύμφωνα με μέθοδο στράγγισης, η οποία έχει ως αποτέλεσμα να είναι σε υφή πυκνό και κρεμώδες, μπορεί να ονομάζεται ελληνικό στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πάντως, η Chobani, η οποία χρησιμοποιεί τον τίτλο «strained yoghurt» στα γιαούρτια της στη Μεγάλη Βρετανία, εξετάζει τη δημιουργία εργοστασίου πιο κοντά στη βρετανική αγορά, καθώς σήμερα τα προϊόντα της εισάγονται από τις ΗΠΑ.

Πληροφορίες επίσης θέλουν την εταιρεία να καλοβλέπει τη... χώρα μας. Αλλωστε μεταξύ των ενδιαφερόμενων διεκδικητών της γαλακτοβιομηχανίας Δωδώνη, ενώ κάποιοι αναφέρουν ενδιαφέρον για το εργοστάσιο της ΑΓΝΟ στη Θεσσαλονίκη. Μια τέτοια κίνηση θα έλυνε τα χέρια του ιδιοκτήτη της Chobani, Χαμντί Ουλουκάγια, σχετικά με τον ορισμό «ελληνικό γιαούρτι» στις συσκευασίες των προϊόντων τους. 2,3 δισ. ο τζίρος του στραγγιστού στις ΗΠΑ Νέο μεγάλο στοίχημα τα αμερικανικά κυλικεία Και στις ΗΠΑ πάντως... καλά κρατεί ο «πόλεμος» μεταξύ πολυεθνικών κολοσσών προκειμένου να αποκτήσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο στην «πίτα» του ελληνικού γιαουρτιού η οποία αναπτύσσεται με ιδιαίτερα γοργούς ρυθμούς.

Σε μία αγορά όπου η τουρκοκουρδική Chobani ελέγχει περίπου το 47%, και η ΦΑΓΕ κατέχει μερίδιο 14%, έντονη κινητικότητα εμφανίζουν η Danone (η οποία έχει αυξήσει το μερίδιό της στο 20%) και η General Mills (με 5%), η οποία εξαγόρασε την Yoplait, καθώς όλο και περισσότεροι Αμερικανοί καταναλωτές ανακαλύπτουν τα οφέλη του ελληνικού γιαουρτιού. Ηδη από τη δεκαετία του '70 στις ΗΠΑ, το γιαούρτι είχε γίνει της μόδας ως ένα προϊόν υγιεινής διατροφής, αλλά το στραγγιστό της ΦΑΓΕ έκανε τη διαφορά. Η κατανάλωση του στραγγιστού γιαουρτιού, μάλιστα, υπερδιπλασιάστηκε την τελευταία πενταετία και αποτελεί πλέον περίπου 36% της συνολικής αγοράς γιαουρτιού στις ΗΠΑ. Στη Νέα Υόρκη Ο τζίρος στη συγκεκριμένη αγορά εκτιμάται ότι έχει ήδη ξεπεράσει τα 2,3 δισ. (από τα 6,5 δισ. που είναι η αγορά γιαουρτιού στη χώρα), ενώ η επικείμενη έγκριση εισόδου του προϊόντος και στα σχολεία εκτιμάται ότι θα «εκτοξεύσει» τις πωλήσεις του.

Το πιλοτικό πρόγραμμα θα ξεκινήσει αρχικά από τα σχολεία της Νέας Υόρκης και, αν κριθεί επιτυχημένο, θα επεκταθεί σταδιακά και στα σχολεία της υπόλοιπης χώρας. Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα υγιεινής διατροφής των Αμερικανών μαθητών φέρει και την προσωπική σφραγίδα της πρώτης κυρίας των ΗΠΑ, Μισέλ Ομπάμα, που έχει επιδείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, με καμπάνιες ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης. Σημειώνεται ότι το 2007 η κατηγορία του ελληνικού γιαουρτιού αφορούσε μόλις το 1% της συνολικής αμερικανικής αγοράς, ενώ φέτος αναμένεται να ξεπεράσει το 36% σύμφωνα με εκτιμήσεις της επενδυτικής εταιρείας Allian­ceBernstein. Ειδικότερα, η Νέα Υόρκη, έχει αναδειχθεί ως η... Silicon Valley του γιαουρτιού, καθώς στην πόλη έχουν εγκατασταθεί ήδη 28 μονάδες παραγωγής.
Ελλήνων Δίκτυο
Φίλοι - Συνεργάτες
  • 1826: Ο Καραϊσκάκης, μαζί με το ιππικό του Χατζημιχάλη, κατατροπώνει τους Τούρκους στο Τουρκοχώρι Λιβαδειάς.
  • 1912: Ο Ελληνικός Στρατός απελευθερώνει την Κορυτσά.
  • 1940: Ο Ελληνικός Στρατός απελευθερώνει το Δέλβινο.
Τελευταία Άρθρα
© 2013 eleysis-ellinwn.gr all rights reserved - Web Hosting by Netplanet